11.20.2012

Στα 724 εκατ. ευρώ η αγορά διαφήμισης

Τα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει η ευρύτερη οικονομική κρίση στην αγορά των ΜΜΕ, καταγράφει μελέτη της εταιρείας «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων», με τίτλο «Διαφήμιση» στο πλαίσιο σειράς κλαδικών μελετών που εκπονεί με τίτλο «Κλαδικές Στοχεύσεις».
Το συνολικό μέγεθος της αγοράς υπολογίζεται σε 724 εκατ. ευρώ το 2011, παρουσιάζοντας Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) -30,2%, την τριετία 2009-2011.

Οι πέντε μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες κατέχουν το 32% της αγοράς το 2011, ενώ οι 20 πρώτες το 51%, με τη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου να κατέχει μερίδιο 16%.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου είναι έντονος και εστιάζεται κυρίως στην τιμολογιακή πολιτική και στον τρόπο αμοιβής, ιδιαίτερα δε στις μεγάλου μεγέθους και ίσης δυναμικότητας επιχειρήσεις, οι οποίες παρέχουν στην πλειονότητά τους ολοκληρωμένες, υψηλού επιπέδου διαφημιστικές υπηρεσίες. 

Σύμφωνα με τον Βασίλη Ρεγκούζα, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε. και όπως προκύπτει από την ανάλυση των χρηματοοικονομικών δεικτών του κλάδου, σημαντική παραμένει διαχρονικά η εξάρτηση των επιχειρήσεων από τα ξένα κεφάλαια, ενώ η επιδείνωση των τιμών του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών την τελευταία διετία, αναδεικνύει τη θέση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος, με αποτέλεσμα να είναι «ευπρόσβλητος» σε πιθανές περαιτέρω μεταβολές του σημερινού οικονομικού περιβάλλοντος.
Επίσης, πρόβλημα που συνεχίζει να επηρεάζει τον κλάδο, πέραν της οικονομικής κρίσης, η οποία έχει περιορίσει σημαντικά τη ζήτηση, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από το δημόσιο τομέα, είναι η καθυστέρηση είσπραξης απαιτήσεων, παρά τις τάσεις «εξορθολογισμού» στους συναλλακτικούς όρους το 2011.

Σε ό,τι αφορά την αγορά για το 2012, σύμφωνα με τη Χριστίνα Γκιόκα, υπεύθυνη Τμήματος Κλαδικών Στοχεύσεων της «Στόχασις», θα υπάρξει κάμψη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου